-->

Friday, May 4, 2012

ရင္ထဲကေဒြး

01_1၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၁ ရက္ေန့မွာ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီေဒြး (ခ) ကု ိသားႀကးီ (ခ)ကိုထိန္လင္း ဟာ မထင္မွတ္ဘဲ ဘ၀တစ္ပါးေျပာင္းသြား ကြယ္လြန္ျခင္း “၄”ႏွစ္ျပည့္ေျမာက္ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ ေဒြးဆိုတဲနာမည္ျဖစ္တည္ခဲ့ပံုနဲ့ ေဒြးက ုိက်ြန္ေတာ္ရုပျ္ပဇာတ္ေကာင္နာမည္ကေန၊ ကိုေက်ာ္ (အကယ္ဒမီ ေက်ာ္ဟိန္း)ရဲ႕ ေတာင္းဆိုမႈအရ၊ ဒီ”ေဒြး”ဆိုတဲ့ နာမည္ကို သူ႔ကိုဘာေၾကာင့္ ဘယ္အတြက္ ေပးအပ္ခဲ့ရတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို စာဖတ္ပရိသတ္ႀကီး ကိုတင္ျပမွာပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္က ကမာၻသံုးခုႏွစ္သကၠရာဇ္နဲ႔ဆိုရင္ ၁၉၇၉ ခုႏွစ္က ေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ႐ုပ္ျပပန္းခ်ီ ဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ဇာတ္ေကာင္ဟာ ကိုေက်ာ္(ေက်ာ္ဟိန္း)ပျုံဖစၿ္ပးီ ၊ အဲဒီဇာတ္ေကာင္ နာမည္ကေဒြးျဖစ္ပါတယ။္ ေက်ာ္ဟိန္း ပုံကိုဆဲြတာက သူ႔အေနအထားေလး ေတြ၊ ဟန္ပန္ေလးေတြကိုၾကိဳက္လို့ပါ။ ေဒြးဆုိတဲ့နာမည္ေပးထားတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ အခ်စ္ဆံုးဘြားေအကို ေဆြမ်ဳိးေတြ အားလံုးေခၚတဲ့ “ေဒြးေလး”ကေန “ေဒြး”ကိုယူ လိုက္တာပါ။ ဘြားေအကို အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳတာ ေပါ့ဗ်ာ။ ေနာက္ၿပီး အႏုပညာေလာကမွာ ေဒြးဆိုတဲ့နာမည္ကိုဘယ္သူမွ မေပးဖူးေသးဘူးဗ်။ ဒါေၾကာင့္ဒီနာမည္ ယူ လိုက္တာပါ။ ကြ်န္ေတာ္ရဲ့ဇာတ္ေကာင္ေဒြးပံုကို ကိုေက်ာ္ပံုတူေတြနဲ႔ေရးတာ။ ေရးတုန္းက ေရးခ်င္တဲ့စိတ္ပဲရွိေတာ့ ဘာမွ မစဥး္စားမိဘူး ။ တကယ္ ဆိုသူ႔ပံုတူေတြ ေရးေနတာဆိုေတာ့ သူ႔ခြင့္ျပဳခ်က္လိုတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုေက်ာ္နဲ့ေတြ့ဖို့ႀကဳိးစားရတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲက မဟာဗႏၶဳလ ပန္းၿခံလမ္း (ဘားလမ္း) (အထက္)မွာရွိတဲ့ ရုပ္ရွင္ကုမၸၸဏီ ကိုသြားစံုစမး္ ရတာေပါ။့ အဲဒီမွာ ဦးတုတ္ေပါႀကီး (႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ပို႔) နဲ႔ေတြ႕ ေတာ့ ကုိေက်ာ္လာဖို႔ရွိတယ္ဆိုလို႔ ဒါရိုက္တာမ်ဳးိျမင့္ေအာင္ရဲ့ “ကုမျုဒာရုပ္ရွင္ ကုမၸဏီ” တိုက္ကေစာင့္ရတယ္။ ကိုေက်ာ္လာေတာ ့အက်ဳးိအေၾကာငး္ ေျပာမယ္ေပါ။့ကိုေက်ာ္လာတဲ့အခါ သူ႔အလုပ္ေတြက ဟိုတုိက္၊ ဒီတိုက္ကူးေနေတာ့ ပလက္ေဖာင္း ေပၚမွာပ ဲ ေျပာၾကရတယ။္ ကိုေက်ာ္ကလည္း ဝမ္းသာအားရပါပဲ။ ေအးေအးေဆးေဆးစကားေျပာၾကတာေပါ့ဆိုၿပီး သူ႔အိမ္လိပ္စာေပးတယ။္ ၁၁/ဘ ီ ကမာၻ ေအးဘုရားလမ္းကို ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္ေစာေစာလာခဲ့ဖု႔ိေျပာတယ္။ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္ေစာေစာေရာက္သြားၿပီး ေတြ႕ၾကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ကကိုေက်ာ္ကို သူ႕ပုံေတြနဲ႔ ႐ုပ္ျပေတြေရးေနတဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ ဆက္ၿပီးေရးခြင့္ျပဳဖို႔ အေၾကာင္း စာအုပ္လက္ေဆာင္ေပးရင္း ခြင့္ေတာင္းပါ တယ္။ ကိုေက်ာ္လည္းခြင့္ျပဳပါတယ္။ သူကလည္း ကြၽန္ေတာ့္႐ုပ္ျပစာအုပ္ေတြကို ဖတ္ဖူးတဲ့အေၾကာင္းႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ေတာ္ေတာ္လည္းရင္းႏွီး သြားခဲ့ၾကတယ္။ ဘယ္ေလာက္အထိ ရင္းႏွီးသြားခဲ့သလဲ ဆိုရင္ အႏုပညာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥေတြပူးေပါင္းလုပ္ၾကဖို႔အထိ တိုင္ပင္ျဖစ္ၾကတယ္။ (ဒီအေၾကာင္းေတြကို သတ္သတ္တစက္ က႑တငျ္ပပါမ့ ယ)္သူဟာကြ်န္ေတာ္ကို လက္တြဲလုပ္ေဆာင္ဖို႔အတြက္ အားတက္သေရာရွိလွပါတယ္။ သူ႔ဆီ မနက္တိုင္း ၇ နာရီမထိုးခင္ အေရာက္လာဖို႔ေျပာတာနဲ႔ ေန႔တိုင္း ဆုိင္ကယ္နဲ႔ သြားခဲ့ရတယ္။ သူ႔႐ႈတင္ေတြကို သူ႔တိုယုိတာကေရာင္းTOYOTACROWN ကားႀကးီ န ႔ဲ ေခၚသြားတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ဖို႔အထိ စကားေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ ကင္မရာကိုင္နည္းေတြ၊ ေခ်ာင္းနည္းေတြ၊ဖိုက္တင္ကြက္ေတြကို ေသခ်ာလုပ္ျပတယ္။တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ သူ႔ညီလို႔ ေတာင္ထင္ၾကတယ္။ သူ႔ညီအရင္းကို ေဇာ္ထူး(ေဇာ္ႀကီး)က အဲဒီတုန္းက သူ႔နဲ႔အတူေနတာ။ ကြၽန္ေတာ့္ကိုတအတ့ံ ၾသန ႔ဲ ဘယ္လိုေျပာသလဲဆိ ုရင္”ကိုစံစံဗ်ာ ကြၽန္ေတာ္ေတာ့ အရမ္းအံ့ၾသတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဟာသူ႔ညီအရင္းျဖစ္ေပမယ့္ ကုိစံစံလိုတစ္ခါမွ တိုင္ပင္တယ္ဆိုတာ မရွိဘူး။ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ကိုေက်ာ္ကိုအပီၿဖံဳ တယ္။အရမး္စိတ္ၾကးီတာ ကုိစံ နဲ့ ေျပာေနတာၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ အားက်လိုက္တာဗ်ာ”တဲ့။ ကိုေက်ာ္ကလည္း ကြၽန္ေတာ့္ကို ဘယ္လိုေျပာတယ္မွတ္သလဲ။ “ကိုစံစံ ခင္ဗ်ားကြၽန္ေတာ့္အိမ္ကို အခ်ိန္မေရြးတံခါးမရွိဓားမရွိ NO KNIFE NO DOOR  ဝင္ႏုိင္ထြက္ႏိုင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ရန္ကုန္မွာ႐ိုက္တဲ့ ႐ႈတင္ရက္ေတြ ခင္ဗ်ားကုိ ေပးထားမယ္။ နယ္ထြက္႐ိုက္တဲ့ရက္ေတြပါပါတယ္။ နယ္က ျပန္ေရာက္တဲ့ရက္ေတြမွာ ခင္ဗ်ားနဲ့ကြ်န္ေတာ္အၿမဲေတြ႕ဖို႔လိုတယ္” စသည္ျဖစ္ေပါ့ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္ကို လက္ကမး္ ႀကဳိ ဆိုခဲ့ပါတယ။္ တံခါးဖြင့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ သူလက္မွတ္ထုိးထားတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကြၽန္ေတာ့္ကိုေပးခဲ့တယ္။ တစ္ရက္မွာေတာ့ သူက ကြၽန္ေတာ့္ ဇာတ္ေကာင္နာမည္ေဒြးကို သိပ္ႀကိဳက္ ေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီ”ေဒြး”ဆိုတဲ့နာမည္ကိုေပးရတာလဲလို႔ လည္းေမးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း အထက္မွာ ေရးသားခဲ့တဲ့အတိုင္းေျပာျပပါတယ္။ဒီေတာ့ သူက ဒီ”ေဒြး”ဆိုတဲ့အမည္ကို သူသိပ္လိုခ်င္ေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ ေပးႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေပးဖို႔ေျပာပါေရာ။ ကြၽန္ေတာ္လံုးဝ ထင္မွတ္မထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ျဗဳန္းခနည္း ႀကံဳလိုက္ရေတာ့စိတ္လႈပ္ရွားသြားမိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တန္ဖိုးအထားဆံုးအရာကုိေပးရမယ့္ ကိစၥဆိုေတာ့ ခ်က္ခ်င္အေျဖေပးလို့မ၇ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။  ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္ကိုေက်ာ့္ကိုသိပ္ခင္တယ္။ ေျပာမျပတတ္ေအာင္ခင္တယ္။ စိတ္ထဲမွာ အစ္ကိုအရင္း တစ္ေယာက္ လိုျဖစ္ ေနတယ္။ခုလည္းဒီအတိုင္းပဲ။ တစ္သက္လံုးလည္း ေျပာင္းလဲမွာမဟုတ္ဘူး။ သူစတိုင္လ္ေတြ အေနအထားေတြကုိႀကိဳက္လြန္းလို႔ မေျပာမဆို ယူေရးမိခဲ့တဲ့ထိ ျဖစ္ခဲ့ရ တယ္။ ဒါကို သူသေဘာ ထားႀကီးႀကီးနဲ႔ ခြင့္လႊတ္ခဲ့တယ္။ ဆက္ၿပီးေရးခြင့္ႀကံဳခဲ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ေက်ာ္ဟိန္းခေရဇီ (ဒါမွမဟုတ္) သည္ ခေရဇီးေအာ့(ဖ္) ေက်ာ္ဟိန္း။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေက်ာ္ဟိန္းကို ႐ူးသြပ္သူ တစ္ေယာက္ပါ။ ခုထိလည္း ကုိေက်ာ္လို အထင္ကရ ပုဂၢိဳလ္က ကြၽန္ေတာ့္လို သာမန္လူ တစ္ေယာက္ဆီက အကူအညီ ေတာင္းတယ္ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားရေတာ့တယ္။ ဒီနာမည္ကို သူလိုခ်င္တာကလည္း သူ႔မွာ ခိုင္လံု တဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခု ရွိမယ္လို႔ ယူဆမိပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္က ကုိေက်ာ္ ကိုေမးမိတယ္။ ”ကုိေက်ာ္ ဒီ ‘ေဒြး’ ဆိုတဲ့နာမည္ကို ဘာျဖစ္လို႔ သိပ္ၿပီးလိုခ်င္ရတာလဲ” ေပါ့။ ဒီေတာ့ကို ေက်ာ္က. . .”ကြၽန္ေတာ္ဒီနာမည္ကို သိပ္ႀကိဳက္တယ္။ မျမင္ရတဲ့ အားေတြနဲ႔ ျပည့္ေန တယ္။ ဒီနာမည္ကို ကိုစံစံဆီကေတာင္း တာက ကြၽန္ေတာ့္မွာ ဒီနာမည္ကို တစ္ေန႔ က်ရင္ ေပးသင့္တယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ရွိေနလို႔ပါ။ ဒီကေလး ဟာ ခုမွဆယ့္သုံးႏွစ္၊ဆယ့္ေလးႏွစ္ေလာက္ ပဲရွိေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အႏုပညာ အေမြကို ဆက္ခံမယ့္ ကေလးတစ္ေယာက္ ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီနာမည္ကို အခုက တည္းက ေတာင္းထားတာပါ။ ကိုစံစံဆက္ သံုးေနမယ္ဆိုရင္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဒီကေလး ကို ေပးလို႔မရေတာ့ဘူး။ ပရိသတ္ကလည္း သူတို႔သိၿပီးသား နာမည္တစ္ခုကို ၂ ေနရာ မွာသံုးရင္ ဒုတိယလူက ခံရစၿမဲပဲ။ ကိုစံစံ ဒီနာမည္ကို မသံုးဘဲ အခုကတည္းက ရပ္ လိုက္မယ္ဆိုရင္ ဒီကေလးအရြယ္ေရာက္ လာတဲ့အခါ ‘အသစ္’ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ကိုစံစံကို အကူအညီေတာင္းတာ ပါ။ ကုိစံစံ ဇာတ္ေကာင္ကို တျခားနာမည္ တစ္ခုေျပာင္းလိုက္ေပါ့။ ကိုစံစံပရိသတ္က ကိုစံစံလက္ရာကို အဓိကထားၿပီး ႀကိဳက္ ၾကတာပါ။ ဇာတ္ေကာင္နာမည္ကို အဓိက မထား ၾကပါဘူး။ ဒီကေလးအတြက္ အားရွိမယ့္ ‘နာမည္’လိုတယ္။ ေဒြးဆိုတဲ့ နာမည္က အားေတြနဲ႔ျပည့္ေနတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ေပးပါဗ်ာ” တဲ့ အားတက္ သေရာ ေျပာေန တဲ့ ကိုေက်ာ္ကိုၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားတယ္။ ဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားရၿပီေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တု႔ိ အႏုပညာသမားေတြဟာ ကိုယ္ဖန္တီးခဲ့တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ကို၊ ကိုယ့္သား သမီးလိုပါပဲ။ ဘယ္မိဘမဆိုသားသမီး ေကာင္းစားဖို႔အဓိကထားၾကတယ္။ကိုေက်ာ့္ လက္ထဲမွာဆိုရင္ ဒီေဒြးဆိုတဲ့ နာမည္ကို ပိုၿပီး အေရာင္ေတာက္လာ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ တစ္ထစ္ခ်ယံုၾကည္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ဘတ္ထဲက ထုတ္ၿပီးေတာ့ ကိုေက်ာ့္လက္ထဲကို အပ္ဖို႔ဆံုးျဖတ္လိုက္ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ”ကုိေက်ာ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵကို ကြၽန္ေတာ္လိုက္ေလ်ာပါ့မယ္။ ဒါေပမဲ့ ခုေလာေလာဆယ္မွာထြက္မယ့္ ႐ုပ္ျပေတြမွာေတာ့ ေဒြးနာမည္နဲ႔ေရးၿပီး သားေတြမို႔၊ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္အုပ္ေလာက္ ထြက္ဖို႔ရွိေသးတယ္။ ၿပီးရင္ ကြၽန္ေတာ့္ ဇာတ္ေကာင္နာမည္ေျပာင္းလိုက္ပါ့မယ္” လို႔ ကတိေပး လိုက္ေတာ့ ကိုေက်ာ္လည္း ေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္သြားတယ္။ ကုိေက်ာ္ေပ်ာ္ တာကိုၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္လည္းေပ်ာ္မိ ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ေရးၿပီးသား ေဒြး ဇာတ္ေကာင္ နာမည္နဲ႔ စာအုပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ‘ေရစံုမွာ လူႀကံဳမလိုက္ စတမ္း’ က ဇန္နဝါရီ ၁ ရက္ ၁၉၇၉ မွာထြက္ၿပီး၊ ေဒြးနာမည္နဲ႔ ေနာက္ဆံုး႐ုပ္ျပ စာအုပ္ျဖစ္တဲ့ ‘ေမတၱာ စူးေသာ္ႏုတ္မရပါ’ က ၁၉၇၉ ခု ေမလ ၂၄ ရက္ေန႔မွာ ထြက္ၿပီး တာနဲ႔ ေဒြးနာ မည္ကို ဆက္မသံုးေတာ့ပါဘူး။ကိုေက်ာ္ လက္ထဲကို အၿပီးအပိုင္လက္ လဲႊေပးလုိက္ ပါတယ္။ ေနာက္ထြက္တဲ့ ၁၉၈ဝ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လထုတ္ ‘ခ်စ္တမ္းမ ကစားပါနဲ႔’ ႐ုပ္ ျပစာအုပ္ကစၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ ႐ုပ္ျပဇာတ္ ေကာင္နာမည္ဟာ ‘ေက်ာ္စြာဟိန္း’ျဖစ္ သြားပါေတာ့တယ္။ ကာလယႏၲရားႀကီး လည္ပတ္ၿပီး အခ်ိန္ေတြ ေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။ ေနာင္ ဆယ္စုႏွစ္တစ္စုအၾကာ ၁၉၉ဝ ျပည့္ေက်ာ္ ေက်ာ္ေလာက္မွာ ကိုေက်ာ့္တူ ထင္လင္း ဆိုၿပီးေပၚလာတယ္။ သိပ္မေအာင္ျမင္ ေသးဘူး။ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ကိုေက်ာ္ကေတာ့ ရံဖန္ရံခါ ေတြ႕ျဖစ္ၾကပါတယ္။ (ကုိေက်ာ္နဲ႔ လက္ဝါး႐ုိက္စီစဥ္ခဲ့တဲ့ အႏုပညာလုပ္ငန္း ေတြဘယ္လိုျဖစ္သြားတယ္ဆိုတာ သတ္သတ္ တင္ျပပါ့မယ္။ အႏုပညာေလာကထဲ ဝင္မယ့္သူေတြအတြက္ မွတ္သားစရာေတြ အျပည့္ပါ ေနပါ တယ္။)ကုိေက်ာ္ဟာ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔လက္တဲြလုပ္ခ်င္လြန္းလို႔ အပင္ ပန္းခံႀကိဳးစားခဲ့ေပမယ့္ စီးပြားေရးတစ္ မ်က္ႏွာပဲ ၾကည့္တတ္တဲ့လူေတြေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ နဲ႔ ကုိေက်ာ္တို႔ရဲ႕ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေတြကေမာက္ကမျဖစ္ခဲ့ရတာကို ကုိေက်ာ္ နဲ႔ေတြ႕ရင္ ေျပာေလ့ရွိခဲ့ပါတယ္။ကုိသားႀကီးကုိ’ထင္လင္း’နာမည္နဲ႔ ‘ေဒြး’ မျဖစ္ေသးခင္ ကိုေက်ာ့္ အိမ္မွာ တစ္ခါ ပဲ ေတြ႕ဖူးတယ္။ စကားမေျပာဖူးဘူး၊ ပထမဆံုးနဲ႔ ေနာက္ဆံုးလို႔ေျပာရပါ့မယ္။ေတြ႕ခဲ့ရ ပံုေလးကို ေျပာျပမယ္။ ဒီလိုပါ.

No comments:

Post a Comment