-->

Friday, May 4, 2012

တစ္ခါတုန္းက. . .အမွတ္တရေတြ

1012‘ေဒြးကြယ္လြန္ျခင္း ၄ ႏွစ္ျပည့္အမွတ္တရ’ အစီအစဥ္မွာပါဝင္ဖို႔ ေတာင္းဆိုလာတဲ့အခါ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္ ခရီးဦး အစကာလကို မွတ္မွတ္ရရေတြးမိပါတယ္။ ဆရာေအာင္ျပည့္ အနားယူသြားၿပီး ဆရာဟိန္းလတ္နဲ႔ဆရာျမသန္းစံတို႔ ဦးစီးပဲ့ ကုိင္ၾကတဲ့အခါ ရတနာသစ္မဂၢဇင္းဝိုင္းေတာ္သားမ်ားျဖစ္တဲ့ တင္ေမာင္ေဆြ(ျမန္မာစာ)နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အမႈေဆာင္ အယ္ဒီ တာမ်ားျဖစ္လာၾကပါတယ္။ နာမည္ကသာ အမႈေဆာင္အယ္ဒီ တာ ရာထူးကေတာ့အမ်ားသားပါ။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ တဖဲြဖဲြ ေရာက္လာတဲ့ စာမူေတြကိုဝင္စာမွတ္ပံုတင္လုပ္ၿပီး အယ္ဒီတာ ႀကီးမ်ားထံတင္ျပ(စာေရးႀကီးေပါ့)။ အႏုပညာပဲြေတြတက္၊ သတင္းေရး၊ အင္တာဗ်ဴးလုပ္(သတင္းေထာက္ေပါ့)။ ကြန္ပ်ဴတာ႐ိုက္ၿပီးသားစာေတြကို Proofေတြထုိင္ဖတ္ (စာျပင္ဆရာေပါ့)။ စာေပစိစစ္ေရးသြား လိုတိုး၊ ပိုေလွ်ာ့မွတ္တမ္းလိုက္မွတ္ (ျပင္ပဆက္သြယ္ေရးေပါ့)။ ေဖာင္ပိတ္ည ဒီဇီုင္းဆရာေဘးမွာထုိင္၊ ဒမ္မီနဲ႔ကြက္တိျဖစ္ဖို႔ ရန္ျဖစ္ရ(ေဖာင္ကိုင္အယ္ဒီတာေပါ့)။ ထုိအေထြေထြနဲ႔ခ်ာလပတ္ရမ္းေနတုန္း အႏုပညာသတင္းေတြနဲ႔ အားျဖည့္လို႔ေရာက္လာတာက ကိုမ်ဳိး(ျမန္မာစာ)။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက လူပ်ဳိလူလြတ္ေတြမို႔ ေျခရည္တူကန္အားေကာင္း၊ ေရးအားေကာင္း၊ ေသာက္အားလည္း ေကာင္းခဲ့ၾကတယ္။ တစ္ရက္ ဖုန္းတစ္ခုဝင္လာတယ္။ ”ကိုလြမ္းေဝႏုိင္နဲ႔ေတြ႕ခ်င္လို႔။ ကြၽန္ေတာ္သားႀကီးပါတဲ့”။ ”ဘယ္ကသားႀကီးလဲ”ဆိုေတာ့ ”ေဒြးပါတဲ့”။ ဆံုမယ့္ေနရာေလးကို သူခ်ိန္းတယ္။ ဝကၤပါလမ္းက ႐ုပ္ရွင္ျမႇင့္တင္ ေရးရဲ႕ အေရွ႕ကစားေသာက္ဆုိင္ေလး။ သူေျပာတာနားေထာင္၊ မရွင္းတာျပန္ေမး၊ အသံဖမ္း၊ ဓာတ္ပံု႐ိုက္အခ်ိန္တစ္နာရီ ေလာက္ၾကာပါၿပီ။ သူနဲ႔ကြၽန္ေတာ္အင္တာ ဗ်ဴးပါၿပီးသိပ္မၾကာဘူး။ တရား႐ံုးက သမၼန္စာေရာက္လာပါတယ္။ အဲဒီကတည္းက သူနဲ႔ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ဖုန္းအဆက္အသြယ္မျပတ္ဘူး။ အျပင္မွာလည္း တပူးပူးတတဲြတဲြ။ သူကကြၽန္ေတာ့္ကို ဒါ႐ိုက္တာတစ္ေယာက္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ကိုေအာင္မင္းသိမ္းတဲ့။ ကိုေအာင္မင္းသိမ္းနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သကာနဲ႔ပ်ား ေတြ႕သလိုပါပဲ။ ကိုေအာင္မင္းသိမ္းဆံုးပါးတဲ့ အထိတပူးပူးတတဲြတဲြ။ ကိုေအာင္မင္းသိမ္းကမိတ္ဆက္ေပးတဲ့ လူတစ္ေယာက္လည္းရွိ ပါတယ္။ အဲဒါကေက်ာ္ရဲေအာင္(ခ)ကိုႏုိင္ ပါပဲ။ ကိုႏုိင္နဲ႔ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို မိတ္ဆက္ေပးတဲ့သူေတြ ကြယ္ေပ်ာက္သြားၾကေပမယ့္ လူခ်င္းမေတြ႕ျဖစ္ေတာင္ ဖုန္းနဲ႔ေတာ့အဆက္အသြယ္ ရွိေနၾကပါ ေသးတယ္။ ေဒြးအေၾကာင္း ျပန္ဆက္ရရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕အင္တာဗ်ဴး ဂယက္ၿငိမ္သက္ေအးခ်မ္း သြားတယ္ဆိုရင္ပဲ ေပၚျပဴလာ ၆ လျပည့္၂၅အုပ္ ထုတ္ ေဝျခင္းေငြရတုအဖံုးအတြက္ ေဒြးကိုမ်က္ႏွာဖံုး႐ိုက္မယ္။ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ဖို႔ တာဝန္ေပးလာပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္သူ႔ကုိ ေျပာျပေတာ့လိုလိုလားလားပါပဲ။ သူ႔႐ိုက္ကြင္းေန႔ တစ္ဝက္ ဖ်က္ေပးၿပီးကြၽန္ေတာ္ယူသြားတဲ့ ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္အေစာင္၂ဝေက်ာ္နဲ႔ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ေပးသလို အင္တာဗ်ဴးလည္း စိတ္ႀကိဳက္လုပ္ခြင့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းကသူ႔ကို ကြၽန္ေတာ္ျမင္တဲ့အျမင္ေတြကိုလည္း ‘ေပၚျပဴလာေငြရတုအမွတ္တရေဒြးနဲ႔ လြမ္းေဝႏုိင္တို႔ရဲ႕မေက်ပဲြ’ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာနိဒါန္းေလးေရးမိပါတယ္။ ”သူနဲ႔ကြၽန္ေတာ္က ရွင္သန္ရပ္တည္မႈခ်င္းမတူပါ။သူကစက္မႈတကၠသိုလ္မွ ေက်ာင္းၿပီးသူ။ ကြၽန္ေတာ္က ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္မွေက်ာင္းၿပီးသူ။ အႏုပညာရပ္ဝန္းေဒသ တစ္ခုတည္းမွာက်င္လည္ လႈပ္ရွားရတာခ်င္း တူလင့္ကစားသူက ႐ုပ္ရွင္ဗီဒီယုိနယ္ေျမ၊ကြၽန္ေတာ္က စာေပစာ နယ္ဇင္းနယ္ေျမ။ မဆံုစည္းႏိုင္ဟု ယူဆထားေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ဦး အႏုပညာကိစၥတစ္ခုကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေခတၱခဏဆံုစည္းခဲ့ရပါသည္။ ထုိဆံုဆည္းျခင္း၏ ဂယက္တစ္ခုကိုလည္း ကိုယ္စီရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းခဲ့ ၾကရသည္။သူသည္ အရြယ္သံုးပါးပရိသတ္မ်ား အၾကားေပၚျပဴလာအျဖစ္ဆံုး ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေနေသာ ႐ုပ္ရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိအခ်က္သည္ သူ႔အေပၚ ကြၽန္ေတာ္စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္မလာေသး။ သူ . . .စက္မႈတကၠသိုလ္မွ B.E (Electrical Power)ဘဲြ႕ဆြတ္ခူးၿပီးေနာက္ Electronic ယႏၲရားခလုတ္ေတြအေပၚမွာ ေဆာ့ကစားမယ့္အစား ဗီဒီယိုတိပ္သားမ်ားႏွင့္ ဖလင္ေကာ္ျပားမ်ားမွာ ဘဝကိုေပ်ာ္ပါးေမြ႕ ေလ်ာ္ေနေပသည္။ဒါသည္ပင္သူ႔အေၾကာင္း၊ ကြၽန္ေတာ္စိတ္ဝင္စားဆံုးအခ်က္ျဖစ္၍လာပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေပၚျပဴလာေငြရတုတြင္ ေပၚျပဴလာပရိသတ္ႀကီးႏွင့္သူ ဆိုသည့္ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ေဒြးပရိသတ္အတြက္ အမွတ္တရအစီအစဥ္တစ္ခုအေနျဖင့္ သူ႔ေနအိမ္အသစ္သို႔ ေနာက္ဆက္တဲြေမးျမန္းျခင္းအျဖစ္ ဓာတ္ပံုေက်ာ္ေက်ာ္ သူ၊ ဓာတ္ပံုေမာင္ေမာင္တို႔ၿခံရံလ်က္ စကားဆိုျဖစ္ခဲ့သည္မ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ေဖာ္ျပရပါလွ်င္ . . .အစခ်ီလို႔ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ႐ိုက္ေပါက္ ေမးခြန္းတစ္ခုကိုလည္း သူစိတ္ရွည္လက္ရွည္ေျဖေပးခဲ့တာ အမွတ္တရရွိလွပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာတကယ့္ ထိတ္ထိတ္ႀကဲျဖစ္ေနတဲ့သူကို ေမးလိုက္ပံုက . . .
ေမး- ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ေဒြးကို ပရိသတ္ႀကီးက လက္မခံေတာ့ဘူးဆိုရင္ ခင္ဗ်ားဘာလုပ္မလဲ။
ေျဖ -ပရိသတ္ႀကီးက လက္မခံေတာ့ဘူးဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္လက္မခံေတာ့တာလဲ ဆိုတာရွိတယ္။ အဲဒါကို ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားမယ္။ ကြၽန္ေတာ္ျပင္လို႔ရတာကို ျပင္မယ္။ ကြၽန္ ေတာ့္ကို ပရိသတ္ႀကီးက ျပင္ခြင့္မေပးေတာ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ဒီအတုိင္းအျပင္ထြက္ေနေတာ့မယ္ . . .တဲ့။
ေဒြးနဲ႔မွတ္မွတ္ရရေတြက အမ်ားသား။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြနဲ႔ စာနယ္ဇင္းအခ်စ္လြန္ၿပီး ရန္ျဖစ္တုန္းက ကိုမ်ဳိး(ျမန္မာစာ)တို႔၊ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က စာနယ္ဇင္းဘက္က ေရွ႕ တန္းတိုက္စစ္မွဴးေတြ၊ေဒြးတို႔၊ ေက်ာ္ရဲေအာင္တို႔၊ ကိုေအာင္မင္းသိမ္းတို႔က သ႐ုပ္ေဆာင္ဘက္က ေရွ႕တန္းတိုက္စစ္မွဴးေတြ။ စာ မ်က္ႏွာထက္က ပဋိပကၡက ျပင္းထန္ သေလာက္ေနာက္ကြယ္မွာႏွစ္ဖက္ေသာ ေရွ႕တန္းတိုက္စစ္မွဴးေတြဝိုင္းဖဲြ႕လို႔ တဟီးဟီးတဟားဟားလုပ္ေနပံုကို အခုျပန္ေတြးမိ ေတာင္ၿပံဳးရပါတယ္။ ေက်ာ္ရဲေအာင္၊ ေဒြး နာမည္ေရွ႕ေနာက္ျပႆနာမွာလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကန္႔လန္႔ကန္႔လန္႔ပါလိုက္ေသးတယ္။ ေဒြးရဲ႕ စာနယ္ဇင္းကိုေျပာတဲ့စကားကရွင္းပါတယ္။ ကိုႏုိင္(ေက်ာ္ရဲ ေအာင္)က ကြၽန္ေတာ္တို႔စီနီယာပါ။ ေဒြးနဲ႔ေက်ာ္ရဲေအာင္ဆို ေက်ာ္ရဲေအာင္ နာမည္ကေရွ႕ကပဲေနရပါမယ္ . . .တဲ့။သူ႔ကုိေရေဝးမွာ မသၿဂႋဳဟ္ခင္ညက ေက်ာ္ရဲေအာင္၊ ကိုေအာင္မင္းသိမ္း၊ ေဇာ္ဝင္းႏုိင္(မန္း)၊ သားညီနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြ မိုးအလင္းစကားဝိုင္းဖဲြ႕ၾကတာလည္း အမွတ္တရပါ။ ၂ဝဝ၇ ဟာ အႏုပညာရွင္ေတြနဲ႔ အေတာ္ ဓာတ္မတည့္ခဲ့တဲ့ႏွစ္မ်ား ျဖစ္ေရာ့လား။ ေဒြးဆံုးတယ္။ လပိုင္းေလးတင္ တာရာမင္းေဝဆံုးတယ္။ လပိုင္းေလးတင္ ကိုေအာင္မင္းသိမ္းဆံုးတယ္။
အႏုပညာသမားေသရင္ ဘာက်န္ခဲ့ သလဲ . . တဲ့။ အလြမ္းစကားပြင့္ေတြရယ္၊ တစ္ပိုင္းတစ္စရက္စဲြတခ်ဳိ႕ရယ္၊ ႐ုန္းကန္မႈေျခ ရာနက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္းရယ္ပဲေပါ့။

No comments:

Post a Comment