-->

Friday, May 4, 2012

ရင္ထဲက ေဒြး (1)

DwayScanယခင္အပတ္မွအဆက္
တစ္ေန႔ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္ကို ကိုေဒါလို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ခ်စ္စႏိုးေခၚတဲ့ ကာတြန္း ေဒါနတစ္ျဖစ္လဲ ဒါ႐ိုက္တာ ေဒါနရဲ႕ ႐ႈတင္မန္ေနဂ်ာေမာင္ျမင့္ေဆြ၊ သူတို႔ အေခၚ (ၾကြက္ ျပဴး)က (ကြၽန္ေတာ့္ အမ်ဳိးသမီးရဲ႕ ေမာင္ ဝမ္းကဲြ)ေရာက္လာတယ္။ ကိုေက်ာ္ ၿခံ ၁၁/ဘီ၊ ကမၻာေအးဘုရားလမ္းမွာ ႐ႈတင္တည္ထားတယ္တဲ့။ ကားနာမည္က “သံေယာ ဇဥ္”ဦးေက်ာ္ဟိန္း၊ ခင္သန္းႏြယ္၊ ထြန္းအိျႏၵာဗို၊ ထင္လင္းစသျဖင့္ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ့္ကို ဇာတ္ပို႔လုပ္ဖို႔လာေခၚတာ။ ကိုေက်ာ့္မိတ္ေဆြ ကထိက ဇာတ္လမ္းထဲက  တကၠ သုိလ္ ဆရာေဘာ္ဒါခန္းေနရာမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ဖို႔။ ဒါနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္လည္းလိုအပ္မယ့္ အဝတ္အစားေတြယူၿပီး လိုက္သြားတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ဟိုမွာ အဲဒီေနရာ အတြက္ လူကေရာက္ေနၿပီ။ ဒါနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္လည္း ျပန္မယ္လုပ္ေတာ့ ကိုေဒါက ႐ႈတင္ထမင္းစားၿပီးမွ ျပန္ပါဆိုလို႔ ေနလိုက္ရတယ္။ အဲဒီမွာ ေမာင္ျမင့္ေဆြ လက္ညႇိဳး ထုိးျပလို႔ ကိုေက်ာ္တူ “ထင္လင္း”ဆုိတာ ေတြ႕ဖူးတယ္။ ကိုေက်ာ္ေပါက္စေလးေပါ့ဗ်ာ။ ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္နဲ႔ အင္း ေတာက္မယ့္မီးခဲခဲတရဲရဲလို႔ စိတ္ထဲမွာ ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့မ ိတယ္။ သူ႔ကို ေဒြးျဖစ္လာမယ္ဆိုတာ မ်ားလားလို႔ေတြးမိတယ္။ ကိုေက်ာ္ကလည္း အဲဒီတုန္းက သူ႔ကို ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးေနတုန္း ရွိေသးေတာ့ အတတ္ ေတာ့ မထင္ရဲဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ေနာက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လည္းဗီဒီယုိ ေလာကထဲ ေရာက္သြားတယ္။ ကိုေက်ာ့္ မိတ္ေဆြမွန္းသိၾကေတာ့ အားလံုးဖက္လဲ တကင္း ပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ့္ကို အရင္ဆံုး လက္ကမ္းႀကိဳဆုိခဲ့တာ ကိုမိုက္ (ဒါ႐ိုက္တာမိုက္တီး) ကိုမိုက္နဲ႔က ခုထိ အဆက္အသြယ္မျပတ္ဘူး။ ကိုမိုး(လြင္မိုး)တို႔၊ ကုိႏိုင္ (ေက်ာ္ရဲ ေအာင္) တို႔၊ မခိုင္ (ထြန္းအိႁႏၵာဗို၊ မဆင့္(ေမသန္းႏု)၊ ဝိုင္း(ဒါ႐ိုက္တာ ဝိုင္း)တို႔နဲ႔အတူတူ ႐ိုက္ခဲ့ျဖစ္တာ ကိုမိုက္ေက်း ဇူးေပါ့။ကိုမိုက္နဲ႔က ခုထိ အဆက္အသြယ္ မျပတ္ ဘူး။ ကိုမိုး(လြင္မိုး) တို႔၊ ကုိႏိုင္(ေက်ာ္ရဲေအာင္)တို႔၊ မခိုင္(ထြန္းအိႁႏၵာဗို)၊ မဆင့္(ေမသန္းႏု)၊ ဝိုင္း (ဒါ႐ိုက္တာဝိုင္း)တို႔နဲ႔အတူတူ ႐ိုက္ျဖစ္ခဲ့တာ ကိုမိုက္ ေက်းဇူးေပါ့။ အံ့ၾသဖို႔ေကာင္းတာက ရန္ကုန္-မႏၲ ေလး- ျပင္ဦးလြင္နယ္အႏွံ႔ ႐ိုက္ကြင္းေတြမွာ ကုိသားႀကီးနဲ႔ တစ္ခါမွ မဆံုခဲ့ဖူးဘူး။ ၁၉၉၄ ေနာက္ပိုင္း ကြၽန္ေတာ္ မဂၢဇင္းေလာကထဲ ေရာက္သြားျပန္ ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ‘ေဝ လည္းေမႊးေၾကြလည္းေမႊး’ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကား ႀကီးတစ္ကားထြက္တယ္။ အဲဒီကားမွာ ထင္ လင္းကို ‘ေဒြး’အေနနဲ႔ ေတြ႕လိုက္ရ တယ္။ ကို ေက်ာ္ေျပာခဲ့တဲ့အတုိင္းဝုန္းခနည္းေပါက္သြား တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆိုတာ ေပ်ာ္လိုက္တာ။ ဖရဏပီတိဂြမ္းဆီထိသကဲ့သုိ႔ေပါ့။ ေနာက္ထပ္ ေဒြးရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈ ေတြကိုေတာ့ စာဖတ္သူတို႔ သိၾကၿပီးသားမို႔ ဇာမခ်ဲ႕ေတာ့ပါဘူး။ ေဒြးကား မွန္သမွ်ကြၽန္ေတာ္ရေအာင္ၾကည့္တယ္။ ၾကည္ႏူးဝမ္းသာရတယ္။အေဝးက ပီတိျဖာ ေပါ့ ဗ်ာ။ ကုိေက်ာ့္ကို လည္း မေမးခဲ့ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕ႏွစ္ ေယာက္ေပါင္းေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ႏွစ္ေယာက္လံုးရင္ထဲက သိၿပီးသားမို႔ ေပါ့။ ေမးစရာလည္း မလိုအပ္ဘူးထင္လို႔ပါ။ တစ္ေန႔ေတာ့ အဲဒီတစ္ေန႔က ေတာ္ ေတာ္ႀကီးကိုထူးထူးဆန္းဆန္းတိုက္တိုက္ ဆိုင္ဆိုင္ေန႔ေပါ့ဗ်ာ။ တိုက္ပဲတိုက္ဆုိင္ႏိုင္ လြန္းတယ္ဆိုရင္ေတာင္ မလြန္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ တကယ္ျဖစ္ခဲ့တာ။ ခုအခ်ိန္ထိအံ့ၾသလို႔မဆံုးဘူး။ကြၽန္ေတာ့္ ကို နိမိတ္ေပးတယ္လို႔ေတာင္ ထင္မိပါရဲ႕။ အဲဒီေန႔က ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၁ဝ ရက္။ ကြၽန္ေတာ္ေနထုိင္တဲ့ေျမာက္ဥကၠလာ ပၿမိဳ႕နယ္က ‘မင္းရန္ေအာင္’႐ုပ္ရွင္႐ံုမွာ ‘ဆု ေတာင္းမွားသူမ်ား’ဒီဗီဒီကားဝင္ေနတယ္။ ေဒြး၊ရဲေအာင္၊ မင္းဟိဏ္း၊ သားညီ၊ စိုးျမတ္ သူဇာ၊ သက္မြန္ျမင့္၊ ေဒၚႏဲြ႕ႏဲြ႕မူ၊ ဒါ႐ိုက္တာ ညိဳမင္းလြင္၊ ခ်မ္းသာ(ေရႊမန္းသဘင္)ရဲ႕ ဝတၴဳကို ပိုက္ေထြးဇာတ္ၫႊန္းခဲြထားတဲ့ကား။ ကြၽန္ေတာ္ သိပ္ၾကည့္ခ်င္ေနတဲ့ကား။ အိမ္က မိသားစုအားလံုးကိုေခၚၿပီးသြားၾကည့္တယ္။ ည ၈ နာရီမွာစျပၿပီ။ ဆယ္နာရီခဲြေလာက္မွာ ၿပီးတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ၿပီးလို႔ ျပန္လာတဲ့လမ္း တစ္ေလွ်ာက္လံုးကြၽန္ေတာ့္စိတ္ေတြေလးလံ ေနတယ္။ ေဒြးကို အဲဒီဒီဗီဒီမွာ ၾကည့္ရင္း ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲကတုန္ကယင္ေတြျဖစ္တယ္။ သူ႔သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြနဲ႔ သူ႔မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ စိုးရိမ္စိတ္ေတြ တုန္လႈပ္မႈေတြျဖစ္ေနမိတယ္။ တစ္လမ္းလံုး လည္း ဒီအေၾကာင္းပဲေျပာမိတယ္။ အိမ္ေရာက္လို႔ ဧည့္ခန္း ထဲက ဆက္တီမွာ ထုိင္မိ ၾကေတာ့လည္း ဒီအေၾကာင္းပဲထပ္ေျပာမိ တယ္။ အိမ္ကမိသားစုေတြက ကြၽန္ေတာ္ ေဒြးအေပၚထားတဲ့သံေယာဇဥ္ကိုသိၾကေတာ့ စိတ္ရွည္ ရွည္နဲ႔ နားေထာင္ေပးၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္သူတို႔ကိုေျပာလိုက္တယ္။ ေနာက္ တစ္ရက္ႏွစ္ရက္အတြင္း ေဒြးကို သြားေတြ႕ မယ္လို႔ေပါ့။ အရင္ကဆို အားလံုးက မသြား ေစခ်င္ ၾကဘူူး။တားၾကတယ္။ သားအငယ္ဆံုး ႏုိင္ႏုိင္ ကဆို ”အေဖေပးလိုက္တဲ့ နာမည္နဲ႔သူ ေအာင္ျမင္တယ္ဆိုတာ သူသိထားတာမွ မဟုတ္ဘဲ အေဖရယ္၊ သိပ္ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဆီကို အေဖသြားေတြ႕ရင္  အေဖ့ကိုလိုလိုလားလားဆက္ဆံရင္ ေကာင္း တာေပါ့။ မေကာင္းတတ္လို႔ လက္ခံေတြ႕ဆံု ေပးရတာပါဆိုရင္ အေဖေအာက္သြားလိမ့္ မယ္။အေဖေျပာတာေတြကိုလည္း သူကယံုဦး မွ မယံုသကၤာျဖစ္ေနရင္ ပိုအခံရခက္မယ္။ သူ႔ဆီကအခြင့္အေရးလိုခ်င္လို႔ထင္ေနပါ့မယ္။ သြားမေနပါနဲ႔အေဖရာ”လို႔ေျပာခဲ့၊တားခဲ့တာ။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ”အင္းေလ အေဖ့ရင္ထဲ မွာ ဒီေလာက္ခံစားေနရတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သားမတားရက္ေတာ့ပါဘူး။ သြားခ်င္ရင္ လည္းသြားေပါ့”လို႔ေျပာရွာတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ စီတီးအက္ဖ္အမ္ ေရဒီယုိ က ဦးဦးအက္ဖ္အမ္ကို ပရိသတ္ေတြ ေမး လို႔ေျဖၾကားထားတဲ့ မင္းသား မင္း သမီးေတြနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြရဲ႕ လိပ္စာေတြ လိုရမယ္ရ လိုက္မွတ္ထားတဲ့အထဲမွာ ေဒြးရဲ႕ လိပ္စာ ရွိတယ္။ အဆင္ေျပတဲ့တစ္ရက္ တတ္ႏုိင္ သမွ်ေစာေစာသြားမယ္လို႔ အားခဲထား တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ကိုယ္ကြၽန္ေတာ္ လိပ္ျပာသန္႔ တယ္။ ကိုေက်ာ္ေပးတဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ေတာင္ကြၽန္ေတာ္မယူခဲ့တာပဲ။ အခြင့္အေရး ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အလြန္ သတိထားရတဲ့အရာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ဘာျဖစ္လို႔ကိုသားႀကီးဆီ သိပ္ သြားခ်င္ရတာလဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို ေျပာျပမယ္။ အဲဒီဒီဗီဒီကားထဲမွာ ေဒြးရဲ႕မ်က္ ႏွာဟာ အရမ္းပင္ပန္းၿပီးမ်က္တြင္းေတြ ေခ်ာင္က်ေနတယ္။ သူဟာတစ္စံုတစ္ခုေသာ ေဝဒနာကိုခံစားေနရတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ယူဆ မိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကို က်န္းမာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးဂ႐ုစိုက္ဖို႔ သတိေပးခ်င္တာက အဓိကပါ။ ေနာက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ လည္း ဝတၴဳ၊ ဇာတ္ၫႊန္းေတြေရးေနတာဆို ေတာ့ သူနဲ႔လိုက္ဖက္မယ့္ ဇာတ္ လမ္းေတြ ကိုေပးခ်င္တာလည္းပါတယ္။ ဟိုတေလာ က ကိုမိုက္(ဒါ႐ိုက္တာမိုက္တီး)ရဲ႕ လက္ေထာက္ ေက်ာ္ေက်ာ္က ေဒြးနဲ႔႐ိုက္ဖို႔ ဇာတ္ရွာ ေနတယ္၊ ရွိရင္ေပးပါဆို လို႔ တစ္ပုဒ္ေပးထား တာ။ ကိုမိုက္ကေတာ့ သေဘာက် သလို လိုပဲလို႔ေျပာထား တာလည္းရွိရဲ႕။ အဲဒီအေၾကာင္း ေလးေတြလည္း ေျပာရင္းေပါ့။ ဒါ ေၾကာင့္ သူ႔ဆီသြားတဲ့ အခါအခ်က္ အလက္ေလးေတြျပည့္ ျပည့္စံုစံုပါသြားေအာင္ ႀကိဳ တင္ျပင္ဆင္မႈေတြလုပ္ဖို႔စဥ္းစားမိတယ္။ သူကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကို ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မသိ ႏုိင္ဘူး။ ဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကပဲမိတ္ဖဲြ႕ၿပီး ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သူ႔ဆီလာခဲ့ရျခင္းအေၾကာင္း ေတြ ေျပာျပမယ္ေပါ့။ ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ကိုယ္က ေတာ့ ဟုတ္လို႔” ကြၽန္ေတာ္က ညလံုးေပါက္ အလုပ္ ထိုင္တတ္တဲ့သူမို႔ မနက္ ၅ နာရီေက်ာ္မွ အိပ္ရာ ဝင္ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီဇူလိုင္လ ၁ဝ ရက္ေန႔ ည ေဒြးရဲ႕ ဒီဗီဒီကားၾကည့္ၿပီး အိမ္ျပန္ေရာက္၊ ေဒြးအေၾကာင္း ေျပာၿပီးေတာ့ ည တစ္နာရီထုိးၿပီးေနၿပီ။ အိမ္ကလူေတြလည္း အဲဒီေတာ့မွ အိမ္ရာဝင္ၾကရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ေဟာတဲ့ ေဒြးတရားနာေနၾကတာေလ။ ဒါနဲ႔ ကြၽန္ေတာ့္ စားပဲြက လုပ္လက္စအလုပ္ေတြ ေဘးခ်ၿပီး ေဒြးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ကိစၥေတြကို စီစဥ္ လိုက္တာ။ မနက္ ၆ နာရီေက်ာ္သြားတယ္။ မ်က္ႏွာသစ္၊ ေျခလက္ေဆးေၾကာၿပီး အဆာ ေျပစား၊ ဘုရားရွိခုိးၿပီးအိပ္ရာဝင္ေတာ့  မနက္ ၈ နာရီထုိးေနၿပီ၊ အဲဒီေန႔က ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၁ ရက္ေန႔ေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ အိပ္ေမာက်သြားတယ္။ အိပ္ရာကႏိုးေတာ့  ညေန ၄ နာရီ ေရမိုးခ်ဳိး၊ ညစာစား ၿပီး ည ၉နာရီေလာက္မွာ ထံုးစံအတိုင္းအလုပ္စားပဲြ ထုိင္လိုက္တယ္။ ေဒြးနဲ႔ေတြ႕ရင္လိုအပ္မယ့္ကိစၥေတြ ဆက္ စီစဥ္ေနမိတယ္။ ည ၁ဝ နာရီေက်ာ္ ေက်ာ္ ေလာက္ သားႏုိင္ႏုိင္အျပင္ကျပန္လာတယ္။ မ်က္ႏွာမေကာင္းဘူး။ ဆက္တီကုလားထုိင္ တစ္လံုးမွာ ေတြေတြေဝေဝနဲ႔ ဝင္ထုိင္တယ္။ တစ္ခုခုျဖစ္လာပံုပဲ။ ကြၽန္ေတာ့္ မ်က္ႏွာကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ စဥ္းစားလိုက္နဲ႔ ခ်ီတံုခ်တံု ပံုစံကအတြင္းသားေပၚေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ က ”ႏုိင္ႏိုင္ . . .သား . . ဘာ ျဖစ္လာလို႔လဲ”ဆိုေတာ့ သူသက္ျပင္း ခ်လိုက္တယ္။ ေခါင္းကိုတစ္ခ်က္ႏွစ္ ခ်က္ကုပ္လိုက္ၿပီး ”အေဖသိရင္ စိတ္ မေကာင္းျဖစ္ေတာ့မွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ သားမေျပာ လည္း ေနာက္ဆို အေဖသိမွာဆို ေတာ့ ေျပာျပပါ့မယ့္..ကို ကိုသားႀကီး ဆံုးသြားၿပီတဲ့ အေဖ. . .” ”ဘာ. . .ဘာေျပာတယ္။ ကုိသားႀကီးဆံုးသြားၿပီဟုတ္လား။ မျဖစ္ ႏုိင္ပါဘူး။ မ ေနာက္ပါနဲ႔ကြာ။ ငါသံေယာ ဇဥ္ႀကီးမွန္းသိ လို႔စတာမဟုတ္လား။ ဒါမွ မဟုတ္ မင္းၾကည့္လာတဲ့ ဗီဒီယုိကားထဲက ဇာတ္ဝင္ခန္းထဲမွာမဟုတ္လား… ဖြဟဲ့ လြဲပါေစပယ္ပါေစ ကြၽန္ေတာ္မယံုသကၤာနဲ႔ ေမးလိုက္မိတယ္။ ယံုလည္းမယံုဘူး။ သားမေနာက္ဘူးအေဖ။ တကယ္ဆံုး သြားတာ ညေန ၅ နာရီေလာက္ကတဲ့။ အေလာင္းေတာင္ေရေဝးကို ပို႔လိုက္ၿပီတဲ့။ အေဖမယံုရင္ လမ္းထိပ္ကို ထြက္ၾကည့္လိုက္ လူေတြဒါပဲေျပာေနၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ဘတ္ႀကီးတစ္ခုလံုးပြင့္ထြက္ သြားသလိုပဲ။ ေလဟာနယ္ကိုလြင့္သြား တယ္။ နားေတြအူၿပီး၊ မ်က္စိေတြျပာသြားတယ္။ က်န္တာေတြေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မေျပာ လိုေတာ့ပါဘူး။ အားလံုးလည္း ကြၽန္ေတာ့္လို ပဲသိၾကရခံစားခဲ့ၾကရမွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္က ေတာ့ အိပ္မက္ထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္တဲ့လူ လိုျဖစ္ရပါေတာ့တယ္။ မျဖစ္ခံႏုိင္႐ိုးလား ‘ေဒြး’ ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ ရင္ဘတ္ထဲက ျဖစ္ေပၚ လာတဲ့ အႏုပညာနဲ႔ ဖန္တီး႐ုပ္လံုးေဖာ္ခဲ့တဲ့ သား မဟုတ္လား။ ေဒြးကြယ္လြန္သြားတဲ့အတြက္ ကိုေက်ာ္ ေရာ ကြၽန္ေတာ္ပါရင္ကဲြပက္လက္ေပါ့။ ကို ေက်ာ္က ေပၚတင္ရင္ကဲြသလို ကြၽန္ေတာ္က ကြယ္ရာမွာ ႀကိတ္မွိတ္ရင္ကဲြေပါ့ဗ်ာ။

No comments:

Post a Comment